onsdag 14. januar 2015

Kort og julegave med fjøsnisser

Julekortene jeg lagde til jula 2014 hadde ganske samme stil, bortsett fra kortet som skulle til familien til Karolines kjæreste. Der valgte jeg motiver med fjøsnisser, siden moren er glad i det.



Mønsterpapir: Vinterkyss - blå fra Minne-hjørnet / Kartong fra Bazzill / Bånd fra Panduro, blonde ukjent / Julestjerner fra Storyteller / Snøkrystallene er "overskudd" fra Kantpunch Snow Flurry fra Martha Stewart



Siden jeg ikke har klippeark med fjøsnisser (det skulle vi hatt tilgang på) måtte jeg laste ned fra nettet. Fjøsnissen med grøt og katt er illustrert av Kjell E. Midthun.



Innsiden på kortet. I alle kortene limte jeg en lomme til venstre, hvor vi putter et julebrevhefte med bilder og tekst fra året som har gått.



Dette motivet er ikke av Midthun. Litt vanskelig å tyde signaturen, men kanskje Jenny Nystrøm. Et koselig motiv :)



En liten Midthun-nisse kom med på innsiden av kortet. Synes de små snøkrystallene er søte og velegnede til slite små motiv.



Og nok en Midthun-nisse på baksiden av kortet.



Julegaven til Karolines kjæreste fikk samme rustikke stil. Bølgepapp, bånd og grovt tau, og et innpakkingspapir jeg tror jeg kjøpte på Panduro for mange år siden. Har som regel brukt det på hjemmelagde gaver, da ungene var små på gaver fra nissefamilien. Så dette er nissepapiret for meg :)




En enkel tag med Midthun-nissa på ski og rød Bazzill-kartong. Alle kanter svertes med Distress Ink - Vintage Photo fra Ranger




Ingen kommentarer: