mandag 3. januar 2011

Kattungekort

Jula er på vei ut hos de fleste, så jeg får forte meg og vise fram julekortene som ble laget denne jula. Først ut er et kort med to søte kattunger i en strikkekurv.

Selve motivet er overført til kartong fra en serviett, teknikken er vist i Julekalenderen jeg hadde på Heidis kreative sider i 10. luke. Kortet er i rødt Bazzill med ruteeffekt og motivarket heter Bjelleklang og er fra Papirdesign. Rutebåndet er fra Bazzill Basics, og hjertet fra Panduro. En rød søm er sydd i ytterkant. På alle kort bruker jeg mye limputer, og kantene skrapes (bortsett fra hovedkortet) og påføres Distress Ink/Vintage Photo med svamp.

Vi pleier å skrive et julebrev med bilder i hefteformat, og i år ble det tilpasset til kortstørrelsen. Inne i hvert kort sydde jeg fast en lomme til brevet på venstre side. Så ble den personlige julehilsenen skrevet på høyre side.

Dette kortet lagde jeg ni like av. Totalt laget jeg 70 julekort, så da var det kjekt med noen like.

Ingen kommentarer: